 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Mål og målgruppe Materialernes målgruppe er folkeskolens overbygning, både af lærere og elever, men dele af den kan sagtens bruges på andre niveauer.
Gennem arbejdet med tv-reklamer vil vi bl.a.
gøre eleverne bevidste om tv-reklamernes indflydelse på os som forbrugere lære eleverne de tricks reklamerne benytter for at få os til at købe deres produkter give eleverne værktøjer til at udvikle deres egen holdning som forbrugere lade eleverne undersøge forskelle og ligheder mellem forskellige tv-reklamer og tv kanaler bevidstgøre om de forskellige love og regler inden for området. lade eleverne arbejde kreativt med at skabe deres egne tv-reklamer.
Gennem videoklip, analyseværktøjer, informationer og opgaver håber vi på at blande den helt rigtige opskrift til at opnå målene.
Man bestemmer selv, hvor man vil starte på sin rejse i tv-reklamens univers. God fornøjelse!
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Eksempler Se eksempler på reklamefilm, billedteknikker mm. Vi har "streamet" en række eksempler, som du kan se i et lille billede på skærmen, - men husk hovedtelefoner eller tænd for din højttaler
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fik du fat på det? Undervejs i arbejdet på hjemme-siden kan du finde små øvelser, som kan tjekke noget af din viden.
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Selvstudie? Denne hjemme-side kan bruges såvel som selvstudie, som i klassen.
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Praktisk: Indholdet kan læses på skærmen, men meget af det findes også som pdf-filer, som er nemmere at printe ud. Det kræver at man har programmet Acrobat reader på sin computer.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
EFELCREN PROJECT© Kim Larsen DK Susanne Hviid DK 2006 / 2007
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|