Mål og målgruppe
Materialernes målgruppe er folkeskolens overbygning, både af lærere og elever, men dele af den kan sagtens bruges på andre niveauer.

Gennem arbejdet med tv-reklamer vil vi bl.a.

  • gøre eleverne bevidste om tv-reklamernes    indflydelse på os som forbrugere
  • lære eleverne de tricks reklamerne benytter for at få os til at købe deres produkter
  • give eleverne værktøjer til at
  • udvikle deres egen holdning som        forbrugere
  • lade eleverne undersøge forskelle og ligheder mellem forskellige tv-reklamer og tv kanaler
  • bevidstgøre om de forskellige love og regler inden for området.
  • lade eleverne arbejde kreativt  med at skabe deres egne tv-reklamer.

Gennem videoklip, analyseværktøjer, informationer og opgaver håber vi på at blande den helt rigtige opskrift til at
opnå målene.

Man bestemmer selv, hvor man vil
starte på sin rejse i tv-reklamens
univers. God fornøjelse!

Eksempler
Se eksempler på reklamefilm, billedteknikker mm.
Vi har "streamet" en række
eksempler, som du kan se i et lille billede på skærmen, - men husk hovedtelefoner eller tænd for din højttaler

Fik du fat på det?
Undervejs i arbejdet på
hjemme-siden kan du finde små øvelser, som kan tjekke noget af din viden.

Selvstudie?
Denne hjemme-side kan
bruges såvel som selvstudie, som i klassen.

Praktisk:
Indholdet kan læses på
skærmen, men meget af det findes også som pdf-filer, som er nemmere at printe ud.
Det kræver at man har
programmet Acrobat reader på sin computer.

EFELCREN PROJECT©
Kim Larsen DK
Susanne Hviid DK
2006 / 2007

Download her:

Dansk & Medier